Klantenservice
0
Sluiten

Categorieën

Filters

      Privacy Policy

      We doen er alles aan om jouw privacy te beschermen.
      We doen er alles aan om jouw privégegevens ook echt privé te houden. Wanneer je iets bij ons bestelt, wil je natuurlijk geen mensen of bedrijven die er met jouw persoonsgegevens vandoor gaan. Zouden wijzelf ook niet willen!

      We vragen wel gegevens van je, zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen. Welke gegevens we vragen en waarvoor we ze gebruiken lees je hieronder. Ook zie je wat je rechten zijn, wie toegang heeft tot je data en hoe lang we je gegevens bewaren.

      Dit privacybeleid is voor het laatst gewijzigd op 1 augustus 2020.

      Wat zijn de ‘juridische gronden’ voor het gebruik van jouw gegevens?
      Volgens de privacywetgeving moeten we zeggen welke ‘juridische gronden’ we hebben om je gegevens te gebruiken. We hebben gegevens van je nodig vanwege de contractuele afspraken tussen jou en Elanzo, zoals jouw aankoop van een product of je recht op garantie. Dit is het geval bij:

      • Bestellen & pre-order
      • Bezorging van je bestelling
      • Retour & reparatie
      • Contact met onze klantenservice

      Daarnaast kunnen we je gegevens gebruiken bij ‘gerechtvaardigd belang’. Dat betekent dat we al onze klanten de meest optimale, persoonlijke service willen verlenen. Hierbij denken we altijd aan jouw privacy. Dit geldt voor:

      • Reviews & klanttevredenheidsonderzoek
      • Contact met onze klantenservice
      • Bezoek van de Elanzo-website
      • Je persoonlijke account
      • Nieuwsbrief & e-mail
      • Persoonlijk advies
      • Acties
      • Social media

      We kunnen ook een wettelijke verplichting hebben om je gegevens te gebruiken, bijvoorbeeld wanneer we fraude vermoeden. En soms heb je ons zelf toestemming gegeven om je gegevens te gebruiken, zoals wanneer je je aanmeldt voor de nieuwsbrief. Dit houden we netjes bij.

       

      Wie heeft toegang tot jouw gegevens?
      We geven je gegevens alleen door aan andere partijen als dat echt nodig is voor onze dienstverlening.
      Het betreft dan deze partijen: bezorgpartners, leveranciers of reparateurs, productondersteuning, betaalpartners, IT-dienstverleners en partijen die onze reviews verzamelen.

      Onze bezorgpartner moet tenslotte je bestelling afleveren. Partijen zoals data management-platforms, media- en advertentiebureaus en onderzoeksbureaus komen in beeld zodra we je persoonlijk advies willen geven of gerichte advertenties laten zien, bijvoorbeeld op basis van je interesse in bepaalde producten. In verdachte situaties zijn we verplicht om klantgegevens te delen met overheidsinstanties.

      De partijen die van ons toegang krijgen tot je gegevens, mogen deze alleen gebruiken om jou een dienst te leveren namens Elanzo. Tenzij ze zelf verantwoordelijk zijn voor het verkrijgen en beschermen van je gegevens. Sommige cookie-ontwikkelaars hebben toegang tot de gegevens die cookies op onze website verzamelen. Je leest hier meer over in ons cookiestatement en het privacybeleid van deze partijen. We verkopen jouw gegevens nooit aan derden.

       

      Waar worden jouw gegevens opgeslagen?
      We slaan je gegevens op in verschillende databases. We hanteren altijd strenge beveiligingsmaatregelen. Je gegevens worden opgeslagen in beveiligde servers welke met hoge regelmaat gecontroleerd worden, er mogen geen onbevoegde personen bij zowel database als dataservers komen.


      Hoelang bewaren wij jouw gegevens?
      We bewaren en gebruiken jouw gegevens niet langer dan noodzakelijk. Daarna verwijderen we alle data die we van je hebben. Of gebruiken we jouw gegevens anoniem, omdat we bepaalde data nodig hebben voor interne analyses en rapportages zoals de waarde van je bestelling.

      Klinkt lekker simpel, maar hoe werkt dat in de praktijk? We houden bepaalde termijnen aan, waarna we je gegevens verwijderen. Dit zijn ze:

      • Opgenomen telefoongesprekken verwijderen we standaard na 30 dagen tenzij we een wettelijke verplichting hebben om een gesprek langer te bewaren.
      • Camerabeelden van onze winkels bewaren we niet langer dan 4 weken. Tenzij we iets verdachts zien dat we verder moeten onderzoeken of de beelden langer bewaard moeten worden vanwege een andere wettelijke verplichting.
      • Inactieve klantaccounts verwijderen we na 7 jaar. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
      • Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met jouw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren. Daarna gebruiken we alleen anonieme gegevens voor interne rapportages. Je moet zelf ook de facturen van je aankopen goed bewaren, voor wanneer bijvoorbeeld je garantie verloopt.
      • Als je jouw product door Elanzo laat repareren of vervangen, bewaren we jouw melding en contactgegevens 7 jaar. Daarna gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
      • Als je je hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief of toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren we die toestemming 5 jaar lang. Ook als je op een gegeven moment beslist dat je de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren we het intrekken van je verzoek. De mails die je van ons ontvangt, bewaren we niet langer dan 60 dagen. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je vaker dezelfde mail van ons krijgt. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
      • Gegevens die we gebruiken om fraude te voorkomen bewaren we heel lang. Niet leuk, wel nodig.

       

      Jouw gegevens jouw rechten

      Uiteraard blijf jij de baas over jouw gegevens. Wil je gratis inzage krijgen in jouw persoonsgegevens en een kopie ontvangen? Of wil je je gegevens wijzigen, verwijderen, gebruik beperken of je e-mailwensen aanpassen? Geen probleem. Je kunt dit zelf doen in je Mijn Elanzo-account. Of je laat het ons weten per post of e-mail. Op die manier kan je ook bezwaar maken tegen het gebruik van je gegevens voor marketingdoeleinden of aangeven dat je vindt dat jouw privacy zwaarder weegt dan ons belang. In dat geval bekijken we de situatie opnieuw. Wil je jouw gegevens door ons laten overdragen aan een andere partij? Ook dat kan. Stuur je verzoek per post of e-mail en we maken het in orde.

      Uitschrijven voor de nieuwsbrief is zo gepiept. Dat doe je in je Mijn Elanzo-account of via de link onderaan de nieuwsbrief zelf.

      We willen zeker weten dat jij écht jij bent. Daarom kunnen we aanvullende informatie van je vragen om je identiteit vast te stellen. Dat doen we ook bij onduidelijke verzoeken.



      Wie is er verantwoordelijk voor beschermen van jouw gegevens?
      Wij zijn Elanzo B.V.

      En als je van lange nummers houdt:
      Dit is ons KvK-nummer: 71410244
      Dit is ons BTW-identificatienummer: NL858704420B01

      Je kunt ons zo bereiken:
      Bellen: 0165-201101

      Mailen: [email protected]
      Schrijven: Ekelstraat 3 4726AN Heerle, t.a.v. Data Privacy

       

      Heb je vragen of klachten?
      Voor vragen of klachten over je gegevens en de bescherming van je privacy kan je contact opnemen met onze klantenservice.

      Mailen: [email protected]
      Schrijven: Ekelstraat 3 4726AN Heerle, t.a.v. Data Privacy.

      Wanneer je niet tevreden bent over hoe Elanzo omgaat met jouw privacy kan je contact opnemen met de privacy-autoriteit.

       

      Vergelijk 0

      Voeg nog een product toe (max. 5)

      Start vergelijking

      Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergenMeer over cookies »